Vanaf € 0,35 per kWh en zonder starttarief
Contact
Vestiging Heerenveen
Pluto 3
8448 CM Heerenveen
Routebeschrijving
Contact
Vestiging Amsterdam
Pedro de Medinalaan 1-9
1086 XK Amsterdam
Routebeschrijving
OG exploiteert snelladers op basis van 100% groene stroom tegen het laagste tarief (vanaf €0,35 per kWh) van Nederland. Wij kopen dit in bij boerderijen die windenergie opwekken. Elektrisch rijden biedt mogelijkheden voor iedereen die op de kortere stukken schoon wil rijden. Met de huidige actieradius van 150 tot 300 km kan het praktisch zijn wanneer je kunt laden op het werk en thuis. Elektrisch rijden is zero emission.
Vanaf € 0,35 per kWh en zonder starttarief
Ingekocht bij boerderijen die windenergie opwekken
Groot aanbod van deels tot volledig elektrisch.
Veel snellaadpunten in Nederland
Elektrisch rijden wordt steeds populairder. Elektrisch rijden houdt in dat je rijdt op een elektromotor. Je laadt een elektrische auto op met een laadpaal door middel van stroom. De batterij van een elektrische auto zorgt voor de opslag van het stroom.
Rijden met een elektrisch auto is schoon en stil en stoot per gereden kilometer indirect zo’n 30 tot 55% minder CO2 uit dan een brandstof auto.
MILIEUBEWUSTER RIJDEN
Een elektrische auto stoot tank-to-wheel (uit de uitlaat) niets uit. Dit wordt daarom ook wel zero emission genoemd. Wanneer je well-to-wheel meet is elektrisch rijden minder schoon. Dit komt door de CO2 uitstoot bij de batterijproductie, bandenslijtage en het rijden op grijze stroom. Wanneer gebruik gemaakt wordt van groene stroom, scheelt dit enorm.
SNELLADERS
Het aantal snellaadpunten in Nederland groeit snel. De laadinfrastructuur is zo gebouwd dat je om de zo veel kilometer een snellaadstation hebt om je elektrische auto op te laden.
Je hebt een laadpas nodig om een elektrische auto op te kunnen laden. Op dit moment kan er nog niet met de pinpas of creditcard worden betaald. Vaak wordt er ook gewerkt met een abonnement. Bekijk alle mogelijkheden op: laadpas.
FISCALE VOORDELEN
Voor leaserijders is er nu nog een lagere bijtelling voor elektrisch rijden (weliswaar over een hoger aanschafbedrag). De lagere bijtelling geldt tot een bepaald bedrag. Over de extra aanschafwaarde dient 22% bijtelling te worden betaald.
Het laden van een elektrisch voertuig is goedkoop. OrangeGas hanteert voor het snelladen de laagste prijs van Nederland, namelijk 35 cent per KWh.
Voor de particulier is het financiële voordeel minder van toepassing bij elektrische auto’s. De aanschafwaarde van een elektrische auto voor particulieren ligt vaak te hoog en tweedehands is er nog weinig te koop door de levensduur van de elektrische auto’s.
LAADTIJD
De laadtijd om een elektrische auto op te laden is afhankelijk van hoe leeg de accu is, hoe snel de auto kan laden en welke laadpaal er op dat moment beschikbaar is.
Wanneer je een elektrische auto thuis laadt met een met een 220 Volt-aansluiting en een lege accu moet je rekenen op een laadtijd van 8 uur. Bij een standaard publiek laadpunt zal dit ongeveer 2 tot 4 uur bedragen bij een lege accu. Maak je gebruik van een snellaadpaal dan is lege accu in maximaal 30 minuten voor minimaal 80 procent geladen.
Er zijn verschillende soorten elektrische auto's beschikbaar. Volledig elektrisch, Hybride, Plug-in Hybride en Range Extender. Ontdek welke het beste bij jouw past.
De actieradius van een elektrische auto is erg verschillend. Ook kan er een groot verschil zitten tussen de actieradius ‘volgens het boekje’ en de werkelijkheid. OG maakt daarom gebruik van deze website waar je zowel de fabriekscijfers als de werkelijke cijfers getoond worden. De meeste auto’s hebben een actieradius tussen de 150 en 300 kilometer.
VOLLEDIG ELEKTRISCH
Een auto volledig op elektriciteit wordt alleen aangedreven door een of meerdere elektromotoren. Deze volledige elektrisch auto maakt dus geen gebruik van brandstof. De elektromotoren halen energie uit een accupakket, dat via een laadpunt opgeladen wordt.
HYBRIDE
Een hybride auto heeft zowel een elektromotor als een verbrandingsmotor. De accu van de hybride is relatief klein. Als de accu leeg is, rijdt de auto verder op de verbrandingsmotor.
PLUG-IN HYBRIDE
Een plug-in hybride heeft zowel een elektromotor als een verbrandingsmotor. Maar het accupakket van de plug-in hybride is kleiner dan dat van een volledig elektrische auto. De accu wordt opgeladen tijdens het rijden via de verbrandingsmotor en bij een laadpaal kan de auto aan de stekker. Zodra de accu leeg is, rijd je verder op de verbrandingsmotor.
RANGE EXTENDER
Een elektrische auto met range extender heeft zowel een elektromotor als een kleine verbrandingsmotor. Toch rijd je met deze auto volledig op stroom, omdat de verbrandingsmotor niet verbonden is met de wielen. Zodra de accu van je auto bijna leeg is, begint de verbrandingsmotor elektriciteit op te wekken om de accu te kunnen laden.
Laat je gegevens achter en we bellen je voor een vrijblijvend advies.